Inspiration från Anna

Eftersom uppdragen för dt-gänget den här månaden är film så har även jag fått ett sånt ;-) Min film är "Borta med vinden". Inte helt enkelt, eftersom jag inte ens har sett den... Men romantik och bränder är väl en del av den iallfall. Och nån slags känsla av ensamhet kanske.
Jag har lagt fokus på romantiska Tilda (Magnolia) och jobbat utifrån henne på båda mina kort. Parkbänken och solen är också stämplar från Magnolia (de finns i shoppen http://shop.brunkullan.se .
Först ut är ett grattiskort:

image85

Material:
Bazzill Chandler-Yam, mönstrat papper MME, en naturally daisy från Prima, brads, band och knappar. Allt är från Brunkullan!  Texten är utstansad med Qk:n och är från Sophisticate-setet.
Övrigt:
Solen har fått lite glans och effekt av Diamond Glaze och de glänsande prickarna på texten är Liquid pearl. 
Kort nummer två är utan text, tanken är att det ska passa till lite vad som helst. Kan vara bra att ha hemma om man blir bjuden nånstans och inte vill komma tomhänt, till exempel.

image86

Material:
Bazzill Chandler Palo Verde, Mönstrat papper MME, kopparbrads Reprint, garn och plastblommor. Papper utskuret med ShapeCutter (Fiskars) och så är det stämplat med Versamark för att få vattenstämpeleffekt (Flourishes).  
Jag har valt att låta både Tilda och solen "bryta linjerna" på tagen för att inte få så markerade linjer i kortet, utan lite mjukare känsla.

Nu är det kanske dags att leta sig till videobutiken för nån gång ska man väl se en sån klassiker??

~: anna :~

Kommentarer
Postat av: Pysselrutan

Jätte tjusiga kort, man nästan känner vinden.

2007-11-19 @ 20:28:30
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Du har verkligen lyckats Anna. Jag tycker dina kort är kanonfina. Det nedersta med tagen var ljuvligt.
Kram

2007-11-20 @ 18:30:04
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

ojoj!! det var inga lätta uppgifter ni fick av eran DTmamma! ;)
Borta med vinden..jah..den har inte jag heller sett. Men jag tror att val av stämpel inte kunde bli bättre! =)
Kalasfina kort!! =D
kram Petra

2007-11-21 @ 10:00:04
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Har sett filmen och du har verkligen valt stämpel MITT I PRICK. Passar kanonbra. Korten är så fina och just dina färgval gör att det blir en perfekt känsla till just filmen.
/Gunilla

2007-11-21 @ 10:30:22
URL: http://kortnilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0