Grattiskort & Krya på dig!

I veckan fyllde min DT-mamma Lotta 30 år! Jag skickade henne ett kort och ska fira henne när vi ses nästa gång. Jag ville göra ett kort som passade henne i färgerna och med ganska få dekorationer. Först gjorde jag ett kort som jag inte alls blev nöjd med, så det slaktade jag . Sen började jag om och då fick jag ihop det här:

image27

Här har jag använt filtband från Queen & Co samt papper från Basic Grey och bazzill cardstock i två olika färger. Texten (Maddie Anne) och stygnen är utstansade med qkn. Alla kanter är chalkade med Fluid chalk. Stämpel från hÄnglar och stÄnglar.


Tyvärr har Lottas sambo ramlat från ett tak och skadat benet i helgen. Så samtidigt som jag skickade Lottas 30-årskort fick jag skicka ett Krya-på-dig-kort till honom... Det blev också ganska enkelt (inte så mycket dekos) men jag tyckte att det passade till en kille.

image28

Här har jag använt mönstrade papper från Crate paper och grön bazzill. Prickarna runt motivet är rub-ons och texten är från Sophisticate-setet. Stämpeln är en hÄnglar och stÄnglar.

Äntligen kom mitt nya Snowday-alfabete till qkn idag! Maken till värdelös förpackning får man leta efter... Det var en "snöglob" där snön bestod av små plastkulor som for runt i heeeeela rummet när man öppnade den... och fastnade överallt av all statisk electricitet.. Till sist lyckades jag få bort det mesta och nu är det iallafall foamat.  Nästa gång jag pysslar kan jag använda det! Jippi!
På söndag ska jag ha en heeel pysseldag med tjejerna så då kommer det definitivt till användning!
kram
~: anna :~

Kommentarer
Postat av: Sara

Ååhhh, vad fina kort du gjort! De blir sååååå glada för dem skulle jag tro! Tjejen är ju bara för härlig....vill ha den stämpeln jag också!

2007-11-23 @ 17:25:23
URL: http://marashobby.blogg.se
Postat av: Lotta

Hej Anna och tusen, tusen tack för det underbart vackra kortet som landade här i Östersund på min födelsedag!
Kram Lotta

2007-11-26 @ 22:03:56
URL: http://pyssellotta.blogg.se
Postat av: Lotta

Glömde att hälsa att K blev väldigt glad över sitt kort också!

2007-11-26 @ 22:05:18
URL: http://pyssellotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0