Fars Dag och ett receptkort

Imorgon är det Fars Dag. Jag brukar göra två kort varje år; ett till pappa och ett till "svärfar". Eftersom jag *hatar* att göra kopior brukar sambon alltid få välja först... Och så tar han pappas kort ;-). I år beslutade jag mig för att göra två likadana kort, eller iallafall, väldigt snarlika. För då kan jag välja först *fniss*
Såhär ser de ut:
image24

image25

Mönstrat papper Basic Grey, ugglan är en stämpel från Magnolia och filuren är från Kortmakaren. Filtdekorationer Queen & Co och utstansad text Studio. Färglagt med distresser.


Häromkvällen blev jag väldigt sugen på kladdkaka... Eftersom vi håller på att renoverar köket kan jag inte baka hemma. Jag beslutade mig för att utmana en av mina kollegor och gjorde ett receptkort. Jag utmanade henne att "offra" en timme mot min offrade timme utan att hon fick veta vad hon skulle göra... Och det lyckades! På tisdag ska hon bjuda på kladdkaka på jobbet :-D.
Det här receptkortet fick hon (mitt allra första):

image26



Nu ska jag iväg på 30-årskalas!! Ha en skön helg! (Hur tusan gör man smileys i blogg.se?? Jag har försökt använda några från nätet....)
 
~: anna :~

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Tjusiga kort m mkt passande stämpel : D Härligt m ugglorna i kanten. Min man fick inte välja, han blev tilldelad. Han fick ju inte "ta" pappas kort ; D
Receptkort är en smart grej. Ditt var jättefint.
Busenkelt att få in smileys i bloggen. Högerklicka på den du vill ha, spara i en mapp i din dator. När du skriver inlägg så klicka på bildikonen och se bläddrar du tills du hittar din smileymapp, voila : D
Lycka till!
Kram

2007-11-13 @ 21:07:59
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Lotta

Håller med Susanne - gillar ugglorna i kanten tillsammans med filuren. Receptkortet är underbart - blir så chokladsugen :)

2007-11-15 @ 22:12:41
URL: http://pyssellotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0