Kortinspiration...

...med underbart våriga papper från Scribble scrabble! Har ni sett dem i shoppen? Jag fick galen pyssellust och försvann ner till mitt pysselrum direkt när jag kom innanför dörren :-).
När jag fick papperen och de andra sakerna slumpade det sig så att jag hade 2 st 30-årskort att göra till 2 födelsedagar på 3 dagar. En tjej och en kille. Härligt!
Jag började med tjejkortet, och stämpeln från Whipper Snapper design kändes PERFEKT till ett 30-årskort! Finns det nån som kan motstå de härliga partyråttorna?

image216

Mönstrat papper: Scribble scrabble Stämpel: Whipper snapper design Text: Vita thickers Platform som jag har blingat med guldigt glitterlim Paper ribbon: Mellon berry Snöre: brun Floss
Råttorna är färglagde med distresser och ballongen och nosarna har fått lite 3-D lack på sig. Jag satte lite glitterlim på tänderna i smajlen också, men det syns inte så bra på bilden...

På kilkortet har jag använt samma papper som tidigare men förändrat upplägget lite och även bytt ut thickersen mot några som heter Vinyl. Till halvcirkeln på högerkanten har jag använt "halva pärlor" i ljust grön färg.

image217
Spec:en på det här kortet är exakt som på det förra men jag har använt baksidan på det mönstrade papperet. Papper ribbon är från samma serie som på det förra.... ;-) Så med ganska enkla medel kan man göra kort med stor variation!
Nu ska jag ut i det härliga vårvädret och jobba i trädgården, men sen är det nog time att vara i pysselrummet igen!
~: kram Anna :~


ps. Allt material finns såklart hos Brunkullan! ds


Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Vilka kort Anna! Du är inne i värsta stimmet : D
Men du!!! Det pysselrummet skulle man ha. Det blev kanonfint.
Kramis

2008-04-05 @ 23:31:40
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Pysselrutan

Båda korten är tuffa.
Partyråttorna är så söta.

2008-04-06 @ 09:45:40
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: maxell

De här korten gillar jag. Kanske mest för att de är i en sån "annorlunda" och snygg färg inkl svart. :)

2008-04-09 @ 10:44:11
URL: http://maxellexam.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0